Shop Mobile More Submit  Join Login
Shogu Kawamura : Desert Armor by AnimeDumbass Shogu Kawamura : Desert Armor by AnimeDumbass
Well... Do you remember the journal where I said I was working on a deviation which I wasn't sure I'd submit here? Yeah, this is that deviation... ^^'''

The reason I wasn't sure was that I re-drew the pose/body from an original Magna Carta illustration by Hyung Tae Kim (who's my idol, btw <3)

Anyway, it took me a day to make the sketch and design his whole outfit and it took another day to draw the lineart and to colour it with my Pro-Markers. <3
Sometimes I hate those markers, and sometimes they're my best friends in life... This time... They were a bit of both.

I used majorly brown/grey/sand tones for the armor, since they live by a huge desert which in turn is located by the foot of a great mountain chain.
The days aren't as hot as you might think, though. Sure, it's a desert, it's warm, but it rarely goes above 25 Celcius. During the night it can get really cold though...
- Frost in your boxers ain't fun when you wake up, so be prepared with a extra thick and warming Desert Armor, ready for all possible and impossible events! XD

ANYWAY!
Depending on how people react to this... I might take it down again. I don't know. I'm paranoid when it comes to flaming, lolz. X'''D
_____________________________

Character (c) :iconanimedumbass: & :iconscherwood:

Textures/brushes by :iconprincess-of-shadows:, :iconsaiyagina: & :iconanimedumbass:

Magna Carta (c) SOFTMAX CO. & BANPRESTO (game art by Hyung Tae Kim)
Add a Comment:
 
:iconpainseeker101:
Painseeker101 Featured By Owner Aug 8, 2010
amazing i loves it
Reply
:iconanimedumbass:
AnimeDumbass Featured By Owner Aug 9, 2010  Hobbyist Digital Artist
Thank you very much~ ^^
Reply
:icon4brightside:
4Brightside Featured By Owner Jun 2, 2010  Student Digital Artist
Badass Shogu is Badass
Reply
:iconanimedumbass:
AnimeDumbass Featured By Owner Jun 2, 2010  Hobbyist Digital Artist
Well, he's trying at least. 8D
Reply
:icon4brightside:
4Brightside Featured By Owner Jun 2, 2010  Student Digital Artist
:iconimhappyplz: He's trying too hard.
Reply
:iconanimedumbass:
AnimeDumbass Featured By Owner Jun 2, 2010  Hobbyist Digital Artist
So hard he'll go hard...




... Wait... <_<'
Reply
:icon4brightside:
4Brightside Featured By Owner Jun 2, 2010  Student Digital Artist
:iconimevilplz: SEX INNUENDO SENSES ARE TINGLING
Reply
:iconanimedumbass:
AnimeDumbass Featured By Owner Jun 3, 2010  Hobbyist Digital Artist
OHMAI, WHERE WILL THIS END?? :iconomfgplz:
Reply
:icon4brightside:
4Brightside Featured By Owner Jun 3, 2010  Student Digital Artist
NEVER!! :iconohnoesplz:
Reply
:iconanimedumbass:
AnimeDumbass Featured By Owner Jun 4, 2010  Hobbyist Digital Artist
AAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHRRRRGHHH!!!! :iconarghplz:
Reply
(1 Reply)
:icongaletheforgotten:
GaletheForgotten Featured By Owner May 29, 2010  Hobbyist Writer
Incrediable!!!
Reply
:iconanimedumbass:
AnimeDumbass Featured By Owner May 30, 2010  Hobbyist Digital Artist
Thank you~! :D
Reply
:iconyaoiluver180:
YaoiLuver180 Featured By Owner Apr 23, 2010
This is just friggin' awesome
Reply
:iconanimedumbass:
AnimeDumbass Featured By Owner Apr 24, 2010  Hobbyist Digital Artist
Thank you very much~! :D
Reply
:iconyaoiluver180:
YaoiLuver180 Featured By Owner Apr 24, 2010
I wish i could color and detail like that ><
Reply
:iconanimedumbass:
AnimeDumbass Featured By Owner Apr 25, 2010  Hobbyist Digital Artist
Lol, so do I. Haven't used these pens in ages, so I'm very rusty. xDDD
Reply
:iconyaoiluver180:
YaoiLuver180 Featured By Owner Apr 26, 2010
pthasilf;j ilerwhgfajsljs AGES AND UR STILL THAT GOOD? THAT'S RUSTY? SHIAT I SUCK ><'''
Reply
:iconanimedumbass:
AnimeDumbass Featured By Owner Apr 26, 2010  Hobbyist Digital Artist
Nonono, haha, this pic was coloured quite some time ago. Now it's been at least a month since i used them last. xD
Reply
:iconyaoiluver180:
YaoiLuver180 Featured By Owner Apr 29, 2010
... stillllllll~~ Ur so good at coloring and shading and i SUCK RAWR
Reply
:iconanimedumbass:
AnimeDumbass Featured By Owner May 4, 2010  Hobbyist Digital Artist
Pfft, noooo...! Just practice and you'll easily surpass me one day. <3
Reply
(1 Reply)
:iconzzsilentlegendzz:
ZzSilentLegendzZ Featured By Owner Mar 28, 2010
Oooh very cool design :D

Meh likey haha
Reply
:iconanimedumbass:
AnimeDumbass Featured By Owner Mar 29, 2010  Hobbyist Digital Artist
Thank you very much~! ^^
Reply
:iconkhanahir:
Khanahir Featured By Owner Oct 28, 2009  Hobbyist General Artist
Hade jag kläder som såg ut sådär så skulle jag bära dom jämnt och ständigt 8'D
Reply
:iconanimedumbass:
AnimeDumbass Featured By Owner Oct 28, 2009  Hobbyist Digital Artist
Hahahahaha, folk skulle nog kolla lite konstigt på dig, tror jag. :XD:
Reply
:iconkhanahir:
Khanahir Featured By Owner Oct 29, 2009  Hobbyist General Artist
Hehe X) Skulle jag skita i ;D Gillar lite udda kläder och Shogus är ju skitsnygga 8'D Speciellt skorna (a)
Reply
:iconanimedumbass:
AnimeDumbass Featured By Owner Oct 29, 2009  Hobbyist Digital Artist
Hahahaha, epic. XD
Jag skulle förfölja dig och ta en massa bilder.

I'm creepy that way. <_<
Reply
:iconkhanahir:
Khanahir Featured By Owner Oct 30, 2009  Hobbyist General Artist
Haha ;D Vakna upp och ha en kameralins i ansiktet x) Skulle vara en syn att se.
Reply
:iconanimedumbass:
AnimeDumbass Featured By Owner Oct 30, 2009  Hobbyist Digital Artist
Hahahah, det skulle bli en kul bildserie. XD
Reply
:iconkhanahir:
Khanahir Featured By Owner Oct 30, 2009  Hobbyist General Artist
Haha XD Jupp x3 Skulle nog bli rätt irriterande i längden att t.ex. kanske titta upp från matteboken och bara hinna se en blixt x] "Hörru! Läraren! Är det verkligen blankt på tavlan?" -förblindad av blixten-
Reply
:iconanimedumbass:
AnimeDumbass Featured By Owner Oct 30, 2009  Hobbyist Digital Artist
Bwahahaha. XD
Reply
(1 Reply)
:iconcastilen:
castilen Featured By Owner Oct 17, 2009  Hobbyist Digital Artist
so much detailed @w@
great job sweetie~ <333
Reply
:iconanimedumbass:
AnimeDumbass Featured By Owner Oct 17, 2009  Hobbyist Digital Artist
Thank you! :D
I usually hate details, but this was very much fun~! <3
Reply
:iconnovaheaven:
novaheaven Featured By Owner Oct 16, 2009
turned out pretty damn great.

weird tho. i didnt get any of these in my inbox, i've been missing quite a lot of your updates
Reply
:iconanimedumbass:
AnimeDumbass Featured By Owner Oct 16, 2009  Hobbyist Digital Artist
Wohoo, thanks~! :D

Say whut? Hmm, that damn bug...! I think the DA-staff should be able to get that fixed soon. =_='''
Reply
:iconaploex:
Aploex Featured By Owner Oct 15, 2009  Student Digital Artist
that is just awsome
love the blade edge shoes
looks like a mix of kakashi and some bounty hunter ;)
Reply
:iconanimedumbass:
AnimeDumbass Featured By Owner Oct 16, 2009  Hobbyist Digital Artist
Thank you! :D
Yeah, they were fun to draw. XD
I hear that alot, lol. He was a bounty hunter first, but then I changed it so he became an assassin instead. 8'D
Reply
:iconaploex:
Aploex Featured By Owner Oct 16, 2009  Student Digital Artist
^^ your welcome
yea? :) they're so deadly
assassin is better xD
Reply
:iconanimedumbass:
AnimeDumbass Featured By Owner Oct 16, 2009  Hobbyist Digital Artist
Haha, indeed so~! ^^
Reply
:iconaploex:
Aploex Featured By Owner Oct 16, 2009  Student Digital Artist
yep :)
Reply
:iconmeatballmilkshake:
MeatballMilkshake Featured By Owner Oct 15, 2009
Cool! Much better with fine-lines and colour :D :thumbsup: :heart:
Reply
:iconanimedumbass:
AnimeDumbass Featured By Owner Oct 15, 2009  Hobbyist Digital Artist
Mwaha, indeed so~! :D
Thanks love. :hug:
Reply
:iconaguz:
AguZ Featured By Owner Oct 15, 2009  Hobbyist General Artist
:drool:

who could be bitch enough to flame this?? it's amazing! really! :D
i really love the design of the chara and the outfit (well , i love al your character designs , they are awesome :D)
and how it's colored :love:
Reply
:iconanimedumbass:
AnimeDumbass Featured By Owner Oct 15, 2009  Hobbyist Digital Artist
Haha, surely someone could! X'D
And thank you, it means alot to me~! <333 :rose:
Reply
:iconscherwood:
scherwood Featured By Owner Oct 15, 2009  Hobbyist General Artist
LOVE IT~!!! :XD: :love: :heart:



- Frost in your boxers ain't fun when you wake up, so be prepared with a extra thick and warming Desert Armor, ready for all possible and impossible events! XD

LOL Olle!! :rofl:
Reply
:iconanimedumbass:
AnimeDumbass Featured By Owner Oct 15, 2009  Hobbyist Digital Artist
YEHEY~! :la::dummy:
Reply
:iconnezumegamakaeru:
NezumeGamakaeru Featured By Owner Oct 15, 2009  Hobbyist Traditional Artist
OOooooOooohhh! He looks good. For someone how can't draw guns, you can draw guns. Okay where to start: I like the shoes, I like the pants, the elbow blades, the belt, yup awsome!
Reply
:iconanimedumbass:
AnimeDumbass Featured By Owner Oct 15, 2009  Hobbyist Digital Artist
Hahahaha, indeed. XD
Thank you very much~! :D
Reply
:iconmaihiwa:
MaiHiwa Featured By Owner Oct 15, 2009  Hobbyist Digital Artist
He as female forms~ :o
Du kan då visste rita pistoler xD
Oh till outfiten kmr bara orden Wow thats awsome~ O.O And your skills with promarkers are so awsome~ :heart:
Reply
:iconanimedumbass:
AnimeDumbass Featured By Owner Oct 15, 2009  Hobbyist Digital Artist
Mweheee, jag vet... Lol. ^^;:XD:
Egentligen ska det föreställa att han bara är jävligt smal fast har helvetiska lårmuskler... Men han blev halv-kvinna istället. '''orz X''D

Det är så roooligt att hitta på kläder/outfits. <3 Det är typ det roligaste av allt. 8D
Mwaha, thanks, jag försöker jobba med dem iaf~! =3=
Reply
:iconmaihiwa:
MaiHiwa Featured By Owner Oct 15, 2009  Hobbyist Digital Artist
Haha men då vet man i fortsättningen man ska tänka muskler o inte halvkvinna när man ser han x'D

Kan se det 83
fortsätt så~ :heart:
Reply
Add a Comment:
 
×




Details

Submitted on
October 15, 2009
Image Size
7.2 MB
Resolution
1566×2611
Link
Thumb
Embed

Stats

Views
5,737 (1 today)
Favourites
160 (who?)
Comments
73
×